مدير حوزه علميه خواهران اردبيل:
قیام امام حسین(ع) انقلابی برای دفاع از فلسفه نبوت است
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳:۰۹به گزارش خبرگزاري كوثر از اردبيل، حجت الاسلام والمسلمين مهدی قربانی در مراسم عزاداري دهه دوم محرم كه در مدرسه علميه الزهراء(سلاماللهعليها) اردبيل با رعايت پروتكلهای بهداشتی برگزار شد، گفت: واقعه كربلا الگويی براي حرکت شیعه و حتی حرکت تمام انسانهای آزاده در طول تاريخ است و در تبیین واقعه عاشورا باید ابعاد گوناگون این الگوی عاشورایی نشان داده شود در غیر این صورت به مرور زمان از كربلا چيزی جز گريه باقی نخواهد ماند.
وی حادثه كربلا را محصول بکارگیری تحریف، تخریب، تطميع، تهدید و تحریم از سوی جریان باطل دانست و افزود: جریان باطل با استفاده از این ابزارها، حدود ۵۰ سال بعد از رحلت پيامبر اكرم(صلياللهعليهواله) حادثه كربلا را در دل جامعه اسلامی رقم زد و در صورت عدم مراقبت، همین جریان در دوره جدید نیز در صدد است با این ابزارها تاريخ را دوباره تكرار کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل اظهار داشت: تحريم یکی از ابزارهای تاریخی جريان باطل است؛ چنانکه در حال حاضر نیز مستكبران دارو را هم مورد تحريم قرار میدهند؛ همان طوری كه گذشتگان همین جریان، در واقعه كربلا آب را نیز برای اهل بیت(علیهمالسلام) تحریم کرده که نشان دهنده عمق خباثت جریان باطل در طول تاریخ است.
پژوهشگر حوزوي جايگزينی خلافت به جای ولايت را اولين قدم برای تحريف اسلام بیان و ادامه داد: حکومت پيامبر اكرم(صلياللهعليهواله) ریشه در اراده و خواست الهی دارد و در واقعه غدير خم پیامبر اسلام زعامت و رهبری جامعه اسلامی را به علیبنابیطالب(عليهالسلام) سپرد؛ اما جريان باطل در ماجرای سقيفه ولايت را كنار گذاشته و خلافت را جايگزين آن كرد که در ادامه خلافت هم توسط معاویه حذف و سلطنت جایگزین آن گردید.
وی بیان داشت: در چنین شرایطی امام حسین(علیه السلام) برای بازگرداندن سلطنت به ولایت قیام میکند که فلسفه نبوت و امامت است.
قربانی در اين راستا تصریح کرد: تمام انبياء(عليهمالسلام) از آدم تا خاتم مديون امام حسين(عليهالسلام) هستند؛ زیرا قيام آن حضرت برای صيانت از نبوت و امامت است.
استاد حوزه و دانشگاه هدف قيام امام حسين(عليهالسلام) را براندازی حکومت طاغوت و تشكيل حكومت اسلامی دانست و گفت: این مطلب را حضرت بارها در مسير مدينه تا كربلا بيان کرد و كسانی كه معتقدند امام حسين(عليهالسلام) به دنبال تشكيل حكومت اسلامی نبوده، در واقع درک درستي از واقعه كربلا ندارند.
