استاد حوزه علمیه الزهراء«س» خلخال:
نگارش علمی از ارکان فنی پژوهش است
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱:۲۶
به گزارش رابط خبری مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال – در دومین کارگاه علمی پژوهشی که در راستای مهارت افزایی طلاب مشمول تدوین مقالات پایانی برگزار شد خانم رقیه یوسفی- معاون پژوهش این واحد آموزشی در بیان اهمیت نگارش علمی در انجام پژوهش روشمند گفت: نگارش علمی از ارکان فنی پژوهش به شمار می رود.
وی به شاخصه های نگارش علمی در تدوین متون پژوهشی اشاره کرده و گفت: یک پاراگراف علمی، از یک جمله اصلی و حداقل سه جمله پشتیبان تشکیل می شود که گاهی ممکن است جملات پشتیبان بیش از سه مورد نیز باشند و این جملات پشتیبان به عنوان مؤیدات جمله اصلی و جهت اقناع مخاطب بکار برده می شوند.
خانم یوسفی در ادامه به ضرورت تبدیل جملات در قالب نقل قول مستقیم به جملات غیر مستقیم در پژوهش روشمند اشاره کرده و افزود: اگر برای تدوین متون پژوهشی، جملات را در قالب نقل قول مستقیم آورده و ارجاع دهی داشته باشیم این کار به لحاظ پژوهشی اهمیت و ارزش نخواهد داشت لکن زمانی که این جمله ها در قالب نقل قول غیر مستقیم درآیند می توان چنین فعالیتی را پژوهشی و دارای اهمیت خواند.
استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) در پایان به بیان مثال هایی از پاراگراف نویسی و تبدیل جمله مستقیم به جمله غیر مستقیم پرداخته و به سؤالات طلاب پاسخ گفت.