کد مطلب: 138477 تعداد بازدید: ۳۶

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد:

والدین در شکل‌گیری فرهنگ کتابخوانی نقش ویژه‌ای دارند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۶:۰۷
مشاور مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد ایجاد بستر مناسب برای تثبیت فرهنگ کتابخوانی در خانواده را ضروری دانست و گفت: طرز نگرش والدین، در شکل‌گیری فرهنگ کتابخوانی در خانواده نقش مستقیم ایفا می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم لیلا علیاری در نشست کتابخوان مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگان بوده است و همه همت دانشمندان و اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا به سوی روشنایی کتاب رهنمون شوند. 
وی افزود: بر اساس تجربیات جهانی، رشد و توسعه تمدنها ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نمی‌توان به پویایی یک تمدن امیدوار شد.
استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) با اشاره به عوامل تاثیرپذیری فرزندان از والدین، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌های تربیتی، شیوه الگو دهی و ارائه مصداق است خصلت الگوپذيری امری طبیعی است که در وجود همه انسانها نهفته است بنابراین والدین با استفاده از این ظرفیت خدادادی می‌توانند فرزندان را در امور مختلف تربیتی و علمی با خود همراه سازند.
علیاری ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی در خانواده را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین نسبت به مقوله مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و نیز سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ کتابخوانی در خانواده و تقویت آن دارد.
مشاور مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس آباد، فواید گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده را برشمرد و اظهار داشت: تنها یکی از برکات و فواید آشنایی با کتاب و مطالعه، توانایی پاسخگویی به پرسش‌های فرزندان است هر چه پدر و مادر در پاسخگویی به پرسش‌های فرزندان قوی ظاهر شوند اعتماد فرزندان به آنها بیشتر خواهد شد.