کد مطلب: 116028 تعداد بازدید: ۱۹۳

طلبه دارای استعداد برتر مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال از اردبيل:

جوانان نخبه در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کنند

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۱:۳۷
طلبه دارای استعداد برتر مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌عليها) شهرستان خلخال با اشاره به نقش مهم نخبگان در کشور گفت: جوانان كشور بايستی در قبال مسائل كشور احساس مسئوليت كنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم مرضیه علیزاده در نشست پژوهشی برخط(آنلاین) با طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌عليها) شهرستان خلخال با موضوع " اثرگستری طلاب خواهر با راهبری اساتید و استعدادهای برتر"، گفت: فردی دارای استعداد برتر است که زمینه‌های پدیدارشدن استعدادهای ویژه و شناخته‌شدن به‌عنوان‌ نخبه در او وجود داشته باشد و از شرایط اختصاصی پذیرفتن در یکی از عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و اخلاقی و یا مدیریتی بهره‌مند باشد.
وی افزود: نخبه به‌ شخصی اطلاق می‌شود که برجسته و کارآمد در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب و فرهنگ بوده و اثرگذاری بارزی در مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی داشته باشد و فعالیت‌هایش نیز بر پایه خلاقیت، استعداد، انگیزه و توانمندی‌های ذاتی و اکتسابی انجام شده و موجب سرعت‌بخشیدن به پیشرفت و اعتلای  کشور شود.
مبلّغ دارای استعداد برتر مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌عليها) در ادامه با اشاره به بیانات امامین انقلاب اسلامی در زمینه نخبگی، بیان داشت: از منظر امام خامنه‌ای نخبگی موهبت و نعمت الهی است و استعداد و ظرفیت ذهنی تنها شرط تحقق نخبگی نبوده و بایستی با شکرگزاری و قدرشناسی این نعمت و با کار، تلاش، همت و مجاهدت، استعداد و ظرفیت موجود را به نخبگی تبدیل کرد.
خانم علیزاده اظهار داشت: مسئولان باید به وظایف خود درباره نخبگان عمل کنند و جوانان نخبه نیز باید در قبال حل مسائل کشور احساس مسئولیت کرده و علاوه بر مبارزه با موانع و پذیرش برخی سختی‌های اجتناب‌ناپذیر، اجازه ندهند تهدیدها و فریب‌های دشمنان، آنان را از ادامه راه و تلاش و احساس مسئولیت باز دارد.
عضو فعال کانون پژوهشی مدرسه علمیه خواهران شهرستان خلخال، در بخش دیگری از سخنانش، پیشنهادهایی در زمینه موضوع بحث ارائه کرد و گفت: تشکیل کارگروه‌ها در حوزه‌های علمیه برای شناسایی و پرورش طلاب دارای استعداد برتر و استفاده از توانایی‌های آنها در مدارس علمیه و همچنین برنامه‌ریزی برای حمایت‌های معنوی، تهذیبی و علمی بانوان طلبه بایستی مورد توجه ویژه در مراکز حوزوی خواهران قرار گیرد.
وی به برکات و چالش‌های استعداد برتری اشاره کرد و افزود: استعداد برتری تعهدآور است نه مزیتی توقع‌آور. طلاب دارای استعداد برتر در مقابل خود و دیگران مسئول هستند. علم‌آموزی، قرارگرفتن در جایگاه ارائه نظر فنی‌وکاربردی برای حل مشکلات و تهدیدهای جامعه اسلامی تنها برخی از برکات این موهبت الهی است.