کد مطلب: 111315 تعداد بازدید: ۱۲۷

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل:

خودسازی و تهذیب نفس رکن اصلی و لازمه خدمت به طلاب است

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰:۰۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با بیان اینکه عوامل اجرایی مدارس علمیه خواهران نقش تربیتی و هدایتی دارند، گفت: خودسازی و تهذیب نفس رکن اصلی و لازمه خدمت به بانوان طلبه است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم افسانه جهانی در نشست برخط(آنلاین) با کادر مدارس علمیه خواهران استان اردبیل، خودسازی را لازمه خدمت به طلاب بیان کرد و اظهار داشت: مدیران و کادر مدارس نقش تربیتی و هدایتی را در مجموعه ایفا می‌کنند بنابراین مسئولین مدارس علمیه خواهران در گام نخست بایستی خودسازی داشته باشند تا در ایفای نقش موثر در مجموعه و اثرگذاری در جامعه موفق باشند.
وی شکل‌گیری یک حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی را نیازمند حفظ آرامش در مجموعه دانست و گفت: تواصی به حق، توصیه‌های دلسوزانه و تعاملات اخلاقی سه اصلی است که بایستی در نهاد مقدس حوزه علمیه خواهران مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل افزود: نگرش توحیدی در انجام کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در نهاد مقدس حوزه علمیه خواهران نگاه کادر مدارس به کار، بایستی نگاهی مثل حضور در صحنه نبرد حق علیه باطل باشد جایگاه و منزلت ارزشمند خود را بدانند و امور محوله را به عنوان وظیفه و تکلیف انجام دهند.
خانم جهانی با تاکید بر اینکه کادر مدارس الگوی طلاب هستند، تصریح کرد: زحمت‌کشان این مجموعه معنوی بایستی خیلی به اخلاق و رفتار خود حساس باشند چراکه خطا و نقصان در کارشان ممکن است ضربه جبران‌ناپذیری به حوزه علمیه و حتی به دین و اسلام بزند.
مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: مدیران و کادر مدارس ما بایستی اقتضائات زمانی و مکانی منطقه خود را به خوبی بشناسند و علاوه بر دروس اقتضایی آموزشی، بسته‌های اقتضایی فرهنگی - پژوهشی متناسب با نیاز منطقه خود را طراحی و برای تامین آن اقتضائات برنامه‌ریزی کنند.
وی اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران باید در مسائل زن و خانواده مرجع باشد و به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد فرهنگی در سطح شهر شناخته شود تحقق این امر مستلزم نگاه حداکثری در برنامه‌ریزی‌ها است چراکه در این‌صورت گستره فعالیت‌ها فراتر از برنامه‌های ابلاغی مرکز مدیریت قم شده و در نهایت ثمره این‌گونه تلاش‌های جهادی، شکل‌گیری تفکر و کار انقلابی را سبب خواهد شد.
خانم جهانی کادر مدارس را به محصل و متعلم‌بودن توصیه کرد و افزود: کارکنان مدارس علمیه خواهران بایستی برای رفع آسیب‌ها و ارتقای مهارتی خود برنامه‌ریزی داشته باشند. علاوه بر مطالعه عمومی به مطالعه تخصصی نیز اهمیت داده و طرح‌های علمی - پژوهشی فاخر کشوری را از مراجع علمی برای اجرا در مدرسه پیگیر باشند.
این مقام مسئول بانوان طلبه را بزرگترین ظرفیت و سرمایه برای حوزه علمیه خواهران قلمداد کرد و اذعان داشت: در برنامه‌های متفاوت مدرسه از ظرفیت‌ها و نظرات راهگشای طلاب بهره ببرید و انجام فعالیت‌ها را به چند نفر محدود نکنید که به‌طور‌قطع در این‌صورت فضایی بانشاط و صمیمی در مدرسه ترسیم شده و باعث ارتقاء شخصیتی طلاب می‌شود.