نشست علمی نقد و بررسی مقاله در مدرسه علمیه الزهراء(س) اردبیل برگزار شد
یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۰:۳۴
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، خانم سارا ساویز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: نقد اثر علمی، از جمله روشهای مؤثر برای سنجش کیفیت و مشخصکردن نقاط قوت و ضعف آن اثـر است.
وی افزود: نقد محتوا در واقع یک فعالیت روشمند است که در عرصههای پژوهشی جایگاهی معتبر داشته و راهکاری اثربخش برای سنجش کیفیت اثر است. نقد در چارچوبی تحلیلی مطرح میشود که این قالب مدون در ارتباط با زمینههای مختلف موضوعی آگاهسازی را برای پژوهشگر به ارمغان میآورد.
کارشناس پژوهشی مدرسه علمیه عالی الزهراء(سلاماللهعلیها) اردبیل تصریح کرد: هـدف از نقد محتوا، تقویت اثربخشی علم است. نقد از اقدامهای اساسی در تولید آثار علمی بهشمار میرود و میتواند به ارزش آثار علمی افزوده و توسعه علمی را تسریع کند.
ساویز در تبیین نقدهای مطرح در مجامع علمی اذعان داشت: نقدی که در مجامع و محیط پژوهشی کاربرد دارد محقق را با پارهای از مسائل مرتبط با متن آشنا میسازد و ایشان را در چارچوب اطلاعات استنادی به سمت محورهایی سوق میدهد که نتیجه آن بهصورت بنیادی در اثر مشخص میشود.
پژوهشگر حوزوی ادامه داد: با بررسیهای روشمند آثار پژوهشی در حوزههای علمیه، دستاوردهای ارزشمندی در جامعه به دست میآید که بر مبنای آن میتوان کاستیهای آثار علمی را به حداقل رساند و اثری علمی در سطح نهاد مقدس حوزههای علمیه به جامعه ارائه کرد.
خانم ساویز گفت: در نشست این علمی، خانم شهربانو ستوده به ارائه مقاله خود با موضوع "بررسی احکام ترخیصها و تخفیفهای زنان در ابواب فقه" پرداخت و حجتالاسلاموالمسلمین سیدمحمد موسوی و خانم حکیمه نوری بهعنوان ناقد، بهلحاظ شکلی و محتوایی مقاله را مورد ارزیابی قرار دادند.
