مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل:
پروژه نفوذ به دنبال شکلدهی محاسبات ذهنی مسئولان است
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱:۰۴
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، حجتالاسلاموالمسلمین مهدی قربانی در نخستین نشست از سلسله نشستهای سیاسی "پنجرهای رو به سیاست" که با موضوع "بررسی پدیده نفوذ در دولت یازدهم و دوازدهم با تاکید بر رسانهایشدن مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه" بهصورت برخط(آنلاین) با طلاب مدارس علمیه خواهران استان اردبیل برگزار شد، به تبیین ابعاد نفوذ دشمن و مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار داشت:
در سالهای اخیر پروژه نفوذ مهمترین ابزار دشمن برای پیشبرد اهدافشان بود و دشمن به خوبی میداند که دستکاری ذهنیت یک جریان نفوذی داخلی موثرترین سلاح برای ضریهزدن به نظام اسلامی است.
وی افزود: در دوره جدید، پروژه نفوذ نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است و مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشور این ادعا را به صراحت ثابت میکند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان داشت: امروز در پی پروژههای نفوذ، ذهنیت برخی از مسئولین کشور بهگونهای شکلدهی شده است که ادعا میکنند جریان مقاومت و حافظان امنیت کشور، دیپلماسی را فدای میدان کردهاند و متاسفانه با این تلقی نادرست، به نقد جریان مقاومت میپردازند.
قربانی در این راستا ادامه داد: مردان سیاست و دیپلماسی باید بدانند به برکت مردان میدان چون سردار سلیمانیهاست که امروزه آمریکا علیرغم میل باطنی، به مذاکره با ایران تن داده است.
مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دیپلماسی در واقع ابزاری برای دستیابی به اهداف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی است و یکی از مهمترین برگهای برنده مردان دیپلماسی در میز مذاکرات، دستاوردهای نظامی مردان میدان است.
وی عنوان کرد: با وجود خدمات و دستاوردهای غیر قابل وصف مردان میدان، مطالبات جریانات نفوذ برای پشیبرد دیپلماسی ادعایی، چیزی جز دستکشیدن از آرمانهای اسلام و انقلاب نیست که تنها ثمره آن ذلت و خواری خواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه روابط بینالملل براساس دو نظریه واقعگرایی و یا آرمانگرایی شکل میگیرد، گفت: آن چیزی که در نظام بینالمللی باعث صیانت یک کشور میشود حرکت بر اساس واقعگرایی و استفاده درست از ابزار قدرت است که متاسفانه امروزه مردان دیپلماسی با غلطیدن در دامن نظریه آرمانگرایی لیبرالیستی، چیزی جز سازش را در مناسبات بینالمللی فهم نمیکنند.
