کد مطلب: 9134
تعداد بازدید: ۱۲۹۷
جوان، فرهنگ و آزادى(2)
پنجشنبه ۱۹ دى ۱۳۹۲
گسترش تهاجم فرهنگى
فرهنگ مسموم استعمار تا اعماق قصبات و دهات ممالك اسلامى رخنه كرده، فرهنگ قرآن را عقب زده و نوباوگان ما را فوج فوج در خدمت بيگانگان و مستعمرين درمى آورد و هر روز با نغمه تازه با اسامى فريبنده جوانان ما را منحرف مى كند. (1)
اما در دانشگاه نقشه آن است كه جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش هاى خودى منحرف كنند و به سوى شرق يا غرب بكشانند و دولت مردان را از بين اينان انتخاب و بر سرنوشت كشورها حكومت دهند تا به دست آنها هر چه مى خواهند انجام دهند، اينان كشور را به غارت زدگى و غرب زدگى بكشانند. (2)
آنچه مى توان گفت ام الامراض است، رواج روز افزون فرهنگ اجنبى استعمارى است كه در سال هاى بسى طولانى، جوانان ما را با افكار مسموم پرورش داده و عمال داخلى استعمار بر آن دامن زده اند. (3)
تهاجم فرهنگى در محيط آموزشى
اكنون بر دانش آموزان و دانشجويان عزيز و اساتيد و معلمان متعهد است كه با تمام توان و قدرت در شناسايى عوامل فساد كوشش كنند و محيط آموزش و پرورش را از لوث وجود آنان پاك نمايند و گمان نشود كه اين نفوذ، فقط براى انحراف دانشگاه هاست، كه منحرفين و منافقين براى نفوذ در دبيرستان ها بلكه دبستان ها، اهميت بيشترى قائلند تا جوانان را براى انحراف در دانشگاه مهيا كنند. (4)
اكنون شنيده مى شود كه مخالفين اسلام و گروههاى ضد انقلاب در صدد هستند كه با تبليغات اسلام شكن خود، دست جوانان عزيز دانشگاهى ما را از استفاده از كتب اين استاد فقيد كوتاه كنند. من به دانشجويان و طبقه روشن فكران متعهد توصيه مى كنم كه كتابهاى اين استاد عزيز را نگذارند با دسيسه هاى غير اسلامى فراموش شود. از خداوند متعال توفيق همگان را خواهانم . (5)
تهاجم فرهنگى در غالب آزادى
اين ها كه آزادى مى خواهند، اين ها كه مى خواهند جوان هاى ما آزاد باشند، قلم فرسايى مى كنند براى آزادى جوانهاى ما، چه آزادى را مى خواهند؟ مى خواهند جوانان ما آزاد بشود، قمارخانه ها باز باشد بطور آزاد؛ مشروب خانه ها باز باشد به طور آزاد؛ عشرت خانه ها باز باشد به طور آزاد، هروئين كشى ها باز باشد آزاد باشند، ترياك كش ها آزاد باشند درياها آزاد باشد و درها باز براى جوانان، جوانهاى ما آزاد باشند و هر مفسده اى را بخواهند عمل كنند؛ به هر فحشا كه مى خواهند كشيده شوند.
اين چيزى است كه از غرب ديكته شده است ، اين چيزى است كه مى خواهند جوانان ما كه مى شود در مقابل آنها بايستند، جوانان ما را بى خاصيت كنند.
آزادى كه جوانهاى ما را فاسد كند، آزادى كه راه را براى مستكبرين باز كند، آزادى كه ملت ما را تا آخر به بند مى كشد؛ شما اين آزادى را مى خواهيد و اين ديكته اى است كه از خارج به شما شده است . (6)
ترويج آزادى غربى
وارد كردن كالاها از هر قماش و سرگرم كردن بانوان و مردان، خصوصا طبقه جوان به اقسام اجناس وارداتى از قبيل ابزار آرايش و تزئينات و تجملات و بازيهاى كودكانه و به مسابقه كشاندن خانواده ها و مصرفى بار آوردن هرچه بيشتر كه خود داستان هاى غم انگيز دارد؛ و سرگردان كردن و به تباهى كشاندن جوان ها كه عضو فعال هستند، با فراهم آوردن مراكز فحشا و عشرت كده ها و ده ها از اين مصائب حساب شده، براى عقب نگهداشتن كشورهاست. (7)
اين روشن فكرها و نويسنده ها و آزادى خواه ها نه همه شان، بسيار شان... توجه به اين ندارند كه اين برنامه ها و آزاد گذاشتن اين جوانها و اين دختر و پسرها براى اين كه هر كارى دلشان مى خواهد بكنند، اين چه به سر مملكت مى آورد. (8)
آزادى وارداتى و استعمارى
آن آزادى همه كه آنها مى خواستند براى مملكت ما (حالا هم بعضى از نويسنده ها ما پيشنهاد همان را دارند) آن آزادى است كه هم جوانهاى پسر ما را و هم جوان هاى دختر ما را به تباهى مى كشد. آن آزادى را آنها مى خواهند كه من از اين تعبير مى كنم به آزادى وارداتى، آزادى استعمارى، يعنى يك آزادى اى كه در ممالكى كه مى خواهند وابسته به غير باشد، اين آزادى ها را سوغات مى آورند. هروئين آزاد مثلا، مشروبات هم آزاد... (9)
يكى از نقشه هاى آنان (دژخيمان شاه معدوم ) كشيدن جوانان به مراكز فحشا بود كه موفق شدند و كشور ما را از جوانانى كه عضو فعال جامعه اند تهى كردند و مغزهاى آنان را از قوه تفكر خلع سلاح نمودند كه هر چه از اين كشور آفت زده و غرب زده بچاپند و به يغما ببرند، همگان بى تفاوت باشند. (10)
فرهنگ مسموم استعمار تا اعماق قصبات و دهات ممالك اسلامى رخنه كرده، فرهنگ قرآن را عقب زده و نوباوگان ما را فوج فوج در خدمت بيگانگان و مستعمرين درمى آورد و هر روز با نغمه تازه با اسامى فريبنده جوانان ما را منحرف مى كند. (1)
اما در دانشگاه نقشه آن است كه جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش هاى خودى منحرف كنند و به سوى شرق يا غرب بكشانند و دولت مردان را از بين اينان انتخاب و بر سرنوشت كشورها حكومت دهند تا به دست آنها هر چه مى خواهند انجام دهند، اينان كشور را به غارت زدگى و غرب زدگى بكشانند. (2)
آنچه مى توان گفت ام الامراض است، رواج روز افزون فرهنگ اجنبى استعمارى است كه در سال هاى بسى طولانى، جوانان ما را با افكار مسموم پرورش داده و عمال داخلى استعمار بر آن دامن زده اند. (3)
تهاجم فرهنگى در محيط آموزشى
اكنون بر دانش آموزان و دانشجويان عزيز و اساتيد و معلمان متعهد است كه با تمام توان و قدرت در شناسايى عوامل فساد كوشش كنند و محيط آموزش و پرورش را از لوث وجود آنان پاك نمايند و گمان نشود كه اين نفوذ، فقط براى انحراف دانشگاه هاست، كه منحرفين و منافقين براى نفوذ در دبيرستان ها بلكه دبستان ها، اهميت بيشترى قائلند تا جوانان را براى انحراف در دانشگاه مهيا كنند. (4)
اكنون شنيده مى شود كه مخالفين اسلام و گروههاى ضد انقلاب در صدد هستند كه با تبليغات اسلام شكن خود، دست جوانان عزيز دانشگاهى ما را از استفاده از كتب اين استاد فقيد كوتاه كنند. من به دانشجويان و طبقه روشن فكران متعهد توصيه مى كنم كه كتابهاى اين استاد عزيز را نگذارند با دسيسه هاى غير اسلامى فراموش شود. از خداوند متعال توفيق همگان را خواهانم . (5)
تهاجم فرهنگى در غالب آزادى
اين ها كه آزادى مى خواهند، اين ها كه مى خواهند جوان هاى ما آزاد باشند، قلم فرسايى مى كنند براى آزادى جوانهاى ما، چه آزادى را مى خواهند؟ مى خواهند جوانان ما آزاد بشود، قمارخانه ها باز باشد بطور آزاد؛ مشروب خانه ها باز باشد به طور آزاد؛ عشرت خانه ها باز باشد به طور آزاد، هروئين كشى ها باز باشد آزاد باشند، ترياك كش ها آزاد باشند درياها آزاد باشد و درها باز براى جوانان، جوانهاى ما آزاد باشند و هر مفسده اى را بخواهند عمل كنند؛ به هر فحشا كه مى خواهند كشيده شوند.
اين چيزى است كه از غرب ديكته شده است ، اين چيزى است كه مى خواهند جوانان ما كه مى شود در مقابل آنها بايستند، جوانان ما را بى خاصيت كنند.
آزادى كه جوانهاى ما را فاسد كند، آزادى كه راه را براى مستكبرين باز كند، آزادى كه ملت ما را تا آخر به بند مى كشد؛ شما اين آزادى را مى خواهيد و اين ديكته اى است كه از خارج به شما شده است . (6)
ترويج آزادى غربى
وارد كردن كالاها از هر قماش و سرگرم كردن بانوان و مردان، خصوصا طبقه جوان به اقسام اجناس وارداتى از قبيل ابزار آرايش و تزئينات و تجملات و بازيهاى كودكانه و به مسابقه كشاندن خانواده ها و مصرفى بار آوردن هرچه بيشتر كه خود داستان هاى غم انگيز دارد؛ و سرگردان كردن و به تباهى كشاندن جوان ها كه عضو فعال هستند، با فراهم آوردن مراكز فحشا و عشرت كده ها و ده ها از اين مصائب حساب شده، براى عقب نگهداشتن كشورهاست. (7)
اين روشن فكرها و نويسنده ها و آزادى خواه ها نه همه شان، بسيار شان... توجه به اين ندارند كه اين برنامه ها و آزاد گذاشتن اين جوانها و اين دختر و پسرها براى اين كه هر كارى دلشان مى خواهد بكنند، اين چه به سر مملكت مى آورد. (8)
آزادى وارداتى و استعمارى
آن آزادى همه كه آنها مى خواستند براى مملكت ما (حالا هم بعضى از نويسنده ها ما پيشنهاد همان را دارند) آن آزادى است كه هم جوانهاى پسر ما را و هم جوان هاى دختر ما را به تباهى مى كشد. آن آزادى را آنها مى خواهند كه من از اين تعبير مى كنم به آزادى وارداتى، آزادى استعمارى، يعنى يك آزادى اى كه در ممالكى كه مى خواهند وابسته به غير باشد، اين آزادى ها را سوغات مى آورند. هروئين آزاد مثلا، مشروبات هم آزاد... (9)
يكى از نقشه هاى آنان (دژخيمان شاه معدوم ) كشيدن جوانان به مراكز فحشا بود كه موفق شدند و كشور ما را از جوانانى كه عضو فعال جامعه اند تهى كردند و مغزهاى آنان را از قوه تفكر خلع سلاح نمودند كه هر چه از اين كشور آفت زده و غرب زده بچاپند و به يغما ببرند، همگان بى تفاوت باشند. (10)
پي نوشت ها
1- صحيفه نور، ج 1، ص 156، پيام امام به زائران بيت الله الحرام، 19 / 11 / 49.
2- وصيت نامه الهى - سياسى حضرت امام (ره )، ص 17.
3- صحيفه نور، ج 1، ص 161، متن تلگراف امام به رئيس جمهور عراق در دفاع از حقوق ايرانيان مقيم عراق، 1350.
4- همان، ج 15، ص 161، پيام امام به مناسبت آغاز سال تحصيلى، 31 / 6 / 60.
5- همان، ج 12، ص 51، پيام امام به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهرى، 31 / 1 / 59.
6- همان، ج 8، ص 270 - 272، بيانات امام در جمع اقشار مختلف مردم در عيد سعيد فطر، 2 / 6 / 85.
7- همان، ج 21، ص 184، وصيتنامه الهى - سياسى حضرت امام (ره ).
8- همان، ج 9، ص 73، بيانات امام در جمع كاركنان واحد پخش صداى جمهورى اسلامى ايران ، 18 / 6 / 58.
9- همان، ج 9، ص 146؛ 26 شهريور 58، خانواده شهداى انقلاب اسلامى به مناسبت شهادت امام جعفر صادق عليه السلام، مدرسه فيضيه.
10- همان، ج 12، ص 72 و 73، پيام امام به ملت ايران به مناسبت روز زن در تجليل از مقام حضرت فاطمه زهرا (س )، 15 / 2 / 59.
2- وصيت نامه الهى - سياسى حضرت امام (ره )، ص 17.
3- صحيفه نور، ج 1، ص 161، متن تلگراف امام به رئيس جمهور عراق در دفاع از حقوق ايرانيان مقيم عراق، 1350.
4- همان، ج 15، ص 161، پيام امام به مناسبت آغاز سال تحصيلى، 31 / 6 / 60.
5- همان، ج 12، ص 51، پيام امام به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهرى، 31 / 1 / 59.
6- همان، ج 8، ص 270 - 272، بيانات امام در جمع اقشار مختلف مردم در عيد سعيد فطر، 2 / 6 / 85.
7- همان، ج 21، ص 184، وصيتنامه الهى - سياسى حضرت امام (ره ).
8- همان، ج 9، ص 73، بيانات امام در جمع كاركنان واحد پخش صداى جمهورى اسلامى ايران ، 18 / 6 / 58.
9- همان، ج 9، ص 146؛ 26 شهريور 58، خانواده شهداى انقلاب اسلامى به مناسبت شهادت امام جعفر صادق عليه السلام، مدرسه فيضيه.
10- همان، ج 12، ص 72 و 73، پيام امام به ملت ايران به مناسبت روز زن در تجليل از مقام حضرت فاطمه زهرا (س )، 15 / 2 / 59.
برگرفته از كتاب:جوان در كلام نور، تأليف مرتضى روحانى.
ادامه دارد...